NOTE. Articles for a same issue are published once they have been accepted and appropriately revised. When complete, the entire issue will be available in PDF file format along with individual PDF files for each article.
Volume 21 - 2024 (issue 3)
-
Use of Information and Communication Technologies in a Resource-Constrained Setting: A Survey of Students from two Urban Universities in Azerbaijan
L’usage des technologies de l’information et de la communication dans un contexte de ressources limitées : une enquête auprès d’étudiantes et d’étudiants de deux universités d’Azerbaïdjan en milieu urbain- Vefa Chiragova - Baku State University, Azerbaijan
-
Y a-t-il une relation entre la motivation et l’évaluation des informations provenant de documents multiples sur Internet chez des élèves ingénieurs et ingénieures?
Is There a Relationship Between Motivation and the Evaluation of Information From Multiple Documents on the Internet Among Engineering Students?- Fethi Boutelaa - CY Cergy Paris Université, France
- Evelyne Clément - CY Cergy Paris Université, France
- Mônica Macedo-Rouet - CY Cergy Paris Université, France
-
Le comodal en enseignement supérieur : revue de la littérature issue d’une recherche documentaire systémique de 2008 à 2021
Comodal Teaching in Higher Education: Literature Review Based on a Systemic Literature Search from 2008 to 2021- Serge Gérin-Lajoie - Université TÉLUQ, Canada
- Normand Roy - Université de Montréal, Canada
- Innocent Wagane Diène Faye - Université de Montréal, Canada
- René Beauparlant - Université TÉLUQ, Canada
-
Le déjà-là numérique : un levier pour l’élaboration d’environnements numériques d’apprentissage adaptatifs
Pre-Existing Digital Skills: A Force Multiplier for Developing Digital Adaptive Learning Environments- Hassen Ben Rebah - Institut supérieur des études technologiques de Sfax, Tunisia
- Nathalie Carminatti - LIRTES, Université Paris-Est Créteil, France
- Marie-France Carnus - Université Toulouse-Jean Jaurès, France